top of page
zdjęcie award.jpg
EU_2024_AwardWinnerRibbonGeneric_bez ramki.png

Redkom Park Bielsko, położony przy ulicy Warszawskiej w Bielsku-Białej, to nowoczesny projekt parku handlowego, który powstał na bazie dawnego hipermarketu Tesco. Ze względu na wymiary i konfigurację budynku, jego projekt wymaga specjalistycznego podejścia, w tym dokładnej oceny wykonalności budowy oraz analizy czynników dostępności i widoczności. Inicjatywa ta obejmuje nowoczesne i zrównoważone praktyki budowlane, przekształcając dawne Tesco i inne puste powierzchnie handlowe w nowe, dostępne środowisko handlowe i usługowe. 

Kluczowym celem projektu jest promowanie zrównoważonego rozwoju i opłacalności. Istniejąca infrastruktura i materiały są maksymalizowane w projekcie, aby zmniejszyć wpływ na środowisko i wytwarzanie odpadów podczas przebudowy, a także złagodzić rosnące koszty renowacji w czasie, szczególnie w świetle pandemii. Ponadto projekt jest zgodny ze współczesnymi globalnymi wyzwaniami, w tym zmianami klimatycznymi, gospodarczymi i technologicznymi, a także powiązanymi zmianami prawnymi i społecznymi.

SUMA SCHEMATÓW (2).png

Stary budynek Tesco został całkowicie zmodernizowany, zachowując istniejącą strukturę i dostosowując się do potrzeb nowoczesnego parku handlowego. Głównym założeniem było otwarcie budynku na zewnątrz poprzez szerokie fasady, które zachęcają do wejścia i zakupów. Istniejące lokale zostały przebudowane i dostosowane do potrzeb różnych najemców, takich jak sklepy, restauracje, punkty usługowe i strefy rozrywki. Planowane są nowoczesne powierzchnie handlowe z wysokimi sufitami i nowoczesnym wyposażeniem.

Aksonometria obiektu (3).png
SCHEMATY KONSTRUKCJI BUDYNKU (3).png

Główny budynek wraz z rozbudowaną częścią tworzy kształt litery „C”. Jest to głownie jednopiętrowa, duża konstrukcja wykonana ze stali i żelbetonu. W północno-zachodniej części budynek jest murowany i ma trzy poziomy: jeden podziemny i dwa nadziemne, mieszczące systemy przeciwpożarowe. 


Od strony dziedzińca zainstalowano nowe 4-metrowe szklane witryny sklepowe, zwieńczone baldachimem na wysokości 5,30 metra i wysięgiem 2,90 metra. Pomiędzy zadaszeniem a witrynami sklepowymi utworzono pas reklamowy.
Podczas zmiany kształtu budynku celem było maksymalne wykorzystanie istniejącej konstrukcji. Takie podejście pozwoliło na niemal 100% wykorzystanie istniejącej konstrukcji w obrysie „C”. Dodatkowe elementy obejmowały podkonstrukcje szklanej fasady i lokalne wzmocnienia niezbędne do zmienionego układu statycznego oraz dodatkowe obciążenie z zadaszeń wejściowych.
Główne belki dachowe i kolumny z rozbiórki zostały ponownie wykorzystane do budowy rozszerzonej fazy w skrzydle południowym. Ponadto wełna mineralna z dachu została ponownie wykorzystana do izolacji termicznej w drugiej fazie i jako izolacja akustyczna w ścianach z płyt gipsowo-kartonowych. Tym samym zmniejszono odpady budowlane, zminimalizowano straty materiałów i obniżono koszty produkcji.

Image17-GŁÓWNA- z lampkami (4)-2.jpg
Image19_000 (2).jpg

Na terenie parku handlowego zaprojektowano również liczne przestrzenie publiczne zewnętrzne sprzyjające rekreacji.

Znajdujący się w centrum handlowym food court nie tylko oferuje różnorodne opcje gastronomiczne, ale także stanowi atrakcyjne miejsce relaksu i zabawy dla rodzin. Food court znajduje się w północnym skrzydle centrum handlowego, zapewniając łatwy dostęp klientom i gościom. To miejsce, które łączy w sobie wybór różnorodnych restauracji i kawiarni w przyjaznej i relaksującej atmosferze.

Park linowy w parku handlowym, jako innowacja, może przyciągnąć klientów, zapewniając wyjątkowe doświadczenie łączące aktywność fizyczną z zakupami i rekreacją.

bottom of page